Japan - deel 5

4 juni 2017 - Tokyo, Japan

Na een geweldige 4 dagen Shikoku op weg met de Ferry naar Hiroshima.

Bezoek aan het peace memorial park, aangrijpend . Overdonderd door schoolkinderen, die ons interviewden . Magda had de beste leerling van de klas, zijn eerste zin, I am hot, hij was 12 jaar, en zo fier als een gieter dat hij engels sprak. Of hij wist wat hij meende, laten we in het midden. S' avonds op zoek naar de lokale specialiteit [okonomiyaki] lekker en goedkoop. Volgende dag Miyajima , een must, geweldig uitzicht over de baai en inland sea van Hiroshima.

Dan het einde van onze trein, tram, bus, ferry, rope way, cable car,, taxi airport shuttle naar Osaka, Bezoek aan Namba en Dotombori wijk, afgesloten met een geweldig maal [Kobe beef].  Vandaag shopping, en spijtig genoeg inpakken.

Wat hebben wij geleerd

Slapen op de grond

Soep eten met stokjes

Eten met voeten in een bak

Gezamelijk in bad

WC, met muziek, warme bril, sproeiers aan alle kanten

In de rij staan

Buigen als een knipmes

Op bus en trein, persoonlijk begroet door conducteur, dit doet hij op de bus minstens 10000 keer per dag

apparte sloffen voor elke kamer

Japaners dragen hun schoenen een maat te groot, resultaat slef slef

Gastvrij en vriendelijk volk, ongeloofelijk mooi, een aanrader , hier kan met niet agresief worden, het zal thuis wennen worden.

1. Fred § Jose:
    4 juni 2017
    yolande Magda en John prachtig julli reis vergeet ook niet john de Japaners
    zijn de grootste whyskie makers en drinkers nog een goede reis verder

Jose en Fred
  2. Roel en ella:
    7 juni 2017
    Fantastische ervaring ! Prachtig verhaal. Als wij niet in Vietnam waren geweest hadden we het verhaal van de soep en op de grond slapen niet geloofd! Maar ook daar sliepen we op de grond en aten we soep met stokjes. En s nachts kwam een aap door het open raam om onze banaan te pikken.. Nu maar kijken of jullie nog zo buigzaam zijn als jullie terugkomen in België en Nederland wensen jullie een goede vlucht en welkom terug. Ik ben nu in Zwitserland : oppassen op de kleinkinderen. Tijdens het weekend ga ik naar onze zoon debergen in en zondagavond ga ik weer oppassen tot 20 juni. Dan vlieg ik terug Xxx ella