Japan - deel 4

31 mei 2017 - Tokyo, Japan

4 Dagen Shikoku

Na Kyoto een nieuw avontuur, een eiland met alleen Japanners.

Aangekomen in Takamatsu, leuk hotel, zeer moderne stad, bezoek gebracht aan Ritsurin garden, irissen stonden nog in bloei, bloesem gemist wij kunnen natuurlijk niet elk seizoen komen, spijtig.

S'morgens onze auto afhalen, met een papiertje in het Japanees toch gevonden, vragen met handen en voeten. Toch gelukt en op weg naar onze prachtige Ryokan Kazurabashi, met buiten bad via cable car. [Gemengd] niet gebruikelijk in Japan.

Volgende dag rondrit highlights, touwbruggen, mono rail, en kennismaking met politie we reden uiteraard te snel, maar met de kennnis van het Japans van den John, geen boete betaald.

Op weg naar Matsuyama via enkele mooie dorpen, een hebben we gevonden, wij waren daar alleen, en tot onze verbazing, speelden ze de Europese hymne via luidsprekers, toen wij onze wandeling starten. Het deed ons wel iets. Volgende dorp via smalle bergwegentjes niet gevonden, geeindigd tussen de kiekes, en tabaksplanten. Daar is nog nooit een westerling geweest, wij wel.

Na het Japans dinner met nodige sake en bier, de wijselijke beslissing genomen onze auto eerst in te leveren, hier spreekt geen kat Engels, dus terug met handen en voeten maar het lukt ons wel. Daarna een prachtige wandeling gemaakt naar Matsuyama Castle, wij doen dat te voet om een pintje meer te kunnen drinken, geweldig zicht op de stad. Via het centrum en winkelstraat een terrasje gedaan voor ons hotel, Nog voor de laatste maal genoten van onze Onse. En dan onze trip voor morgen naar Hiroshima voorbereiden.

1. Wilma Heijink:
    1 juni 2017
    Hahaha, daar kennen ze Manneke Pis dus ook !
    Ziet er prachtig uit allemaal !
    Goede vakantie verder.
    Groeten Wilma