Japan - deel 3

28 mei 2017 - Tokyo, Japan

Op weg van Tsumago naar Kyoto.

Treintje kwam niet, maar wij verstaan reeds zoveel Japans, dat wij zonder problemen onze tickets en reservaties konden omwisselen. Aangekomen in Kyoto [Tokio] Magda en ik hadden wat spraakverwarring, ondertussen geen probleem meer. Eerst een pint zoeken, moesten in een automaat een bonnetje kopen,  en dan konden wij een pintje bekomen. Eerste kennismaking met Japanse tuin [Ondertussen reeds vele bezocht, de ene nog mooier dan de andere] van het Nijo castle .Volgende dag bezoek aan de gouden, zilveren en oranje tempel, alle drie zo verschillend, afgesloten met Filosofen wandeling. Een must in Kyoto. S' avonds gegegeten in een Japans restaurant, waar men geen woord engels sprak. Oplossing in een ander zijn bord kijken en wijzen wat men wil. Tot ons plezier waren er nog twee sukkelaars van de Limburg aanwezig, en hebben wij samen het restaurant gesloten [11 uur].  Volgende dag  de tempel met de 1001 Boedha's en het prachtige Kyoto station en bezoek aan een samoerai restaurant , heerlijk vlees, heerlijke prijs Laatste dag bamboo bos met kyoto wandeling, alsook enkele tempels.[Arashyama]. Bezoek Gijon wijk [geisha'] duurste  wijk van Kyoto, natuurlijk een bar bezocht, waar de sakee op was, maar waar we heerlijk hebben verbroederd met Japanners.  Op weg naar SHIKOKU!

1. Roel en ella:
    28 mei 2017
    Ha Yo en John, Zozo, al Japans verstaan! Jullie leren snel en een goed verstaander heeft immers maar een half woord nodig! Andres wijs je het woord gewoon aan........ oeps: met al die tekens zou dat wel eens een heel slecht teken kunnen zijn! Hier is het nu zeker zo heet als in Japan! Tropisch warm! Gisteren weer Dassen gespot met Machteld! PRACHTIG!
    Geniet ze nog met je tweetjes en niet steeds restaurants en bars afsluiten hoor! :) XXXR&E
  2. Roel en ella:
    28 mei 2017
    O ja: Prachtige foto's! Hoe zit dat met al die stenen? Begraafplaats? Hoe en wat bedoel ik?
  3. John de Heer:
    29 mei 2017
    Hi Ella;

Japans is ons toch wat te moeilijk, maar met handen en voeten lukt het ons best.

De stenen zijn inderdaad graven, de begraafplaats dateert uit 1200. Was erg indrukwekkend.
  4. Roel en ella:
    29 mei 2017
    Ik vond de begraafplaats op de foto al schitterend en indrukwekkend! Laat staan dat je er echt bent; zoals jullie! Wow; geniet ze nog heerlijk samen en dank voor je uitleg!