Japan deel 1

19 mei 2017 - Toshima-ku, Japan

Land of the Rising Sun

na een leuke vlucht aangekomen in het land an de rising sun, niks van gemerkt. Eerste indruk, weinig volk op straat. Eerste opdracht, al onze metro en tein passen verzilverd en toen hebben wij ontdekt waar alle Tokyonezen zitten, onder de grons in de metro!
Onze eerste les leren manouvreren tussen 13 miljoen spleetogen, lukte ons na een halve dag om het systeem te ontdekken. Lokaal gegeten en de nodige pinten gepakt en doodmoei in ons bed gedoken.
Werden de volgende morgen opgewacht door Yuko, vriendinvan Stephan, zoon van Magda, die ons heeft begeleidt oponze eerste kennismaking door Tokyo. Als eerste een van de meest populaire tempels gezien, een trouwstoet gezien en gaan lunchen bij een vriend met zicht op de Tokyo drol (zonder reuk). Daarna een onderdompeling in het Boedisme, met een vuurmis en veel trommels, etg indrukwekkend en geen toerist te zien. Daarne even de lift genomen tot de 45e verdieping om te genieten vn een overview vanTokyo, helaas was heigig. Afgsloten met een view over het meest drukke kruispunt ter wereld, een crazy view.
Dinner with Yuko en haar vriend Hiko, veel eten en veel drinken en veel eten, we weten nu hoe sake smaakt en uiteindelijk toch nog ons hotel gevonden.
Dam de volgende dag het avontuur op ons zelf, de vismarkt (helaas weing vis, we waren ter laat), daarna bezoek aan Ueno park , daarna de crazy wijken van Tokyo opgezocht, Electric City, Harajuku (fashion voor de jeug, extravagant), daarna de champ elysee van Tokyo en daarn door naar Ginza, de uitgaanswijk van Tokyo en daar de dag afgesloten met een typisch Japans diner.
Daarna de reis naar Hankone, waarvan bericht volgt.

1. Toos en Gerard:
    19 mei 2017
    Al een hoop gedaan en gezien . Genieten maar.
  2. Nandi:
    19 mei 2017
    Wow wat een belevenissen allemaal weer zeg heel leuk om te lezen.
    Veel reis plezier verder
  3. Roel en ella:
    20 mei 2017
    Ha Yo en John: het gaat al weer lekker, lees ik! Jeetje, nu al weer in Japan! Wat gaat de tijd toch snel! Ik denk dat dit een hele bijzondere reis gaat worden. Af en toe gaat er een vriend, vriendin of kennis naar Japan maar het is nog geen dagelijkse kost! Vandaar dat jullie waarschijnlijk weinig toeristen tegenkomen op jullie pad. Zijn jullie zelfstandig of met een reisorganisatie? Liefs Roel en Ella en geniet van the rising sun.
  4. John de Heer:
    20 mei 2017
    Hi Ella,
    We zijn zelfstandig op reis, is wel even wennen maar na een paar keer heb je door hoe allereerst en nu weten we de gewoonte,'s.
    Het is een fascinerend land en kan het je zeker aanraden
  5. Roel en ella:
    21 mei 2017
    WOW! Maar jullie zijn zeer ervaren wereldreizigers dus snap ik dat het na een korte gewenningsperiode eitje is voor jullie! Gaaf! Dank je zeer voor je mail en ik ben benieuwd wat jullie allemaal gaan doen en zien daar!